تفریحی-ورزشی

ساخت و ترمیم زمین تنیس هارد کورت

اجرا زمین هارد کورت تنیس و چند منظوره

ساخت و ترمیم زمین تنیس هارد کورت

شرکت کیاسا آماده همکاری به صورت BOT جهت احداث زمینهای تنیس میباشد. ما به عنوان مجری تخصصی اماکن ورزشی جهت ساخت و ترمیم زمین تنیس هارد کورت در خدمت شماییم.

زمین هارد کورت تنیس

زمین تنیس که با مواد مخصوص هارد کورت و زمینهای سخت و در فضای روباز ساخته میشود از طرف فدراسیون جهانی تنیس به عنوان مناسب‌ترین زمین برای بازیکنان در تمام سطوح و برای برگزاری تورنمنت‌های معتبر و بین‌المللی معرفی میشود.

زمین‌های تنیس هارد کورت برعکس زمین‌های خاک رس در تمام فصول سال و هر نوع شرایط آب و هوایی قابل استفاده است و نیاز به روش های نگهداری خاصی مانند آب‌پاشی، خط‌ کوبی و شارژ خاک و خاک دادن، جل زدن و…  ندارند.

این نوع زمین ورزشی اوت دور که در فضای باز ساخته میشود به عنوان یک زمین استاندارد و کم دردسر و نسبتا کم هزینه در طول زمان شناخته میشود.

این زمین‌ها می‌توانند در طرح‌ و رنگ‌های گوناگونی اجرا شوند که کاملا متناسب با سلیقه شما امکان پذیر است ولی عمدتا زمینهای تنیس در رنگهای آبی و سبز، سبز و اخرایی، سبزتیره و سبز روشن، ابی تیره و آبی روشن، آبی و اخرایی، و نیز رنگهای ترکیبی انجام میشود.

از نظر بسیاری از تنیسورهای حرفه‌ای و مربیان این رشته، لذت بازی در زمین‌های هارد کورت تنیس بسیار بیشتر است.

به همین دلیل بسیاری از مسابقات و ترنمنت ها و اردوهای تمرینی و ملی در این نوع از زمینها بازی میشود چرا که این امکان وجود دارد تا بهترین شکل تکنیک‌ها را اجرا نمایند و نیز سرعت و آزادی عمل زیادی به تنیسورها در طول تمرینات و مسابقات می‌دهند.

به علت سریع بودن این زمین‌ها، فواصل بین امتیازات کوتاه‌تر است و همین موضوع باعث می‌شود تنیسورهایی که ضربات قوی‌تر و سرویس‌های خوبی دارند بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

مزایای زمین‌ هارد کورت:

  • نیروی جذب ضربه بالا در مقایسه با زمین تنیس خاک
  • سرعت برگشت‌ توپ بالا
  • کاهش احتمال آسیب‌ ورزشکار به دلیل خواص ارتجاعی
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاوم در برابر نیروهای دینامیکی و استاتیکی
  • ثبات رنگ و دوام بالا در مقابل نور خورشید
  • نگهداری آسان با هزینه کم
روش‌های نگهداری از زمین هارد کورت در دنیا:

مراقبت و نگهداری از زمین هارد کورت بسیار ساده است و در بیشتر کشورها نیز با همین روشها انجام میشود.

برخی از این روش‌ها عبارتند از شستشوی تحت فشار و گاهی هم با برخی از روش‌های شیمیایی برای جلوگیری از رشد خزه و جلبک.

زمین هارد کورت از بهترین زمین‌ها در سراسر دنیا برای بازی در سطوح مختلف و در فضای باز میباشد.

برای رشته تنیس نیز به همین صورت است و ماهیت سفت و سخت این زمین‌ها باعث می‌شود تا توپ به بالاتر پرتاب شود و حرکت توپ قابل پیش بینی باشد همچنین با آزادی عملی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان ضربات و تکنیک‌ها را صحیح تر اجرا کرد.

زمین تنیس هارد کورت یا زمین‌های سخت تنیس از لایه‌های مواد با پایه های شیمیایی یا پایه آب یا آکریلیک بر روی لایه های بتنی یا آسفالتی به صورت درجا ریز اجرا میشود.

با اجرا این مواد می‌توان سختی زمین را با اجرا لایه های کوشن اضافه کم تر کند و زمین بازی مخصوص کودکان در فضای باز را  اجرا کرد.

زمین ورزشی هارد کورت که بیشترین کاربرد ان برای ورزش تنیس میباشد قابل اجرا برای زمینهای والیبال، استریت بال یا بسکتبال خیابانی و زمینهای چند منظوره را نیز دارد که امکان اجرا در رنگ‌های متفاوت را نیز میدهد.

مواد هارد کورت اکرلیک سیستم مورد استفاده برای شرکت کیاسا از برند یونیکا ترکیه به عنوان برند تخصصی مواد هارد کورت و تنیس هارد کورت میباشد که پایه آب بوده و در معرض تابش خورشید، گاز سمی متصاعد نمیکند و به علت آنتی UV بودن آن، تغییر رنگ ندارد.

در ساخت این نوع زمین ها معمولاً از مواد سفت و سخت مانند بتن و یا اسفالت استفاده می‌شوند و سپس با استفاده از رزین های اکرلیک سطح زمین به صورت لایه لایه پوشانده می‌شود و سپس خطوط مخصوص بازی را علامت‌گذاری میکنند.

ماده آنتی یو وی نیز روی زمین‌های هارد کورت اعمال می‌شود تا بازیکنان، کیفیت بازی و امنیت بالاتری داشته باشند.

زمین تنیس هارد کورت بهترین نوع زمین های تنیس است که معمولا در باشگاه های تنیس روباز و بدون سقف استفاده میشود.

در زمین تنیس هارد از مواد اکرلیک و پایه آبی یا دوستدار محیط زیست و مواد ارتجاعی مانند کوشن استفاده میشود.

در قسمت زیرین این زمین از لايه بتن، بتن مسلح و یا آسفالت استفاده میشود. که حتما شیب بندی استاندارد باید روی لایه بستر لحاظ شود

ساخت زمین تنیس نیاز به تجربه و امکانات لازم دارد. تیم اجرایی حرفه ای شرکت کیاسا به عنوان طراح و مجری تخصصی اماکن ورزشی با اجرای دهها زمین هارد کورت این امکان را برای شما فراهم میکند تا زمین ورزشی مجتمع، باغ، ویلا، مجموعه ورزشی، باشگاه تنیس، فضای بازی کودک را در زیباترین ترکیب رنگ و طراحی برای شما به زمین هارد کورت ارتقا دهد.

اما قبل از هرچیز باید مشاوره جهت اجرا زمین هارد کورت انجام داد چرا که با مشاوره اجرا زمین تنیس هارد و یا هارد کورت با توجه به نوع کاربری، جنس خاک و بستر زمین و نیز جانمایی مناسب برای احداث زمین ورزشی هارد از هدر رفت وقت و هزینه جلوگیری میشود.

مشاوره رایگان جهت احداث زمین های ورزشی به علت عدم شناخت دقیق از موقعیت زمین عملا کارا و امکان پذیر نیست و ما پس از بازدید اولیه و یا با ارسال فیلم از زمین ورزشی میتوانیم بهترین کفپوش زمین ورزشی فضای باز را برای شما معرفی نماییم.

لازم به ذکر است ساخت زمین های تنیس در مازندران و رشت به علت شرایط آب و هوایی مرطوب آن با مناطق گرم و خشک مانند اصفهان، یزد، کرمان و … با مناطق سلحلی مانند کیش و قشم و بندر عباس، عسلویه و .. و نیز مناطق سرد مانند شهرهای سردسیری اطراف تهران مانند کردان، فشم، لواسان، و یا استانهای آذربایجان متفاوت است که ما با بهره گیری از متخصصین شرکت یونیکا ترکیه که سازنده بهترین زمینهای هارد کورت ایران هستند و زمین تنیس بسیاری از مجموعه های ورزشی مانند آرشا کلاب و هتل اسپیناس پلاس، مجموعه المپیک کیش  و … را اجرا نموده اند، بهترین و با کیفیت ترین زمین ورزشی هارد کورت را ارائه خواهیم داد.

کیفیت زمین هارد کورت به تعداد لایه های آن ، بستر زمین ، جنس خاک، آب و هوا و رطوبت منطقه دارد که با استفاده از مواد استاندارد و زیر سازی صحیح  زیر نظر کارشناسان این شرکت ، هزینه ساخت را مدیریت کرده و کیفیت ساخت را تضمین میکند.

گرچه تیم تخصصی ما میتوانند عملیات تعمیر و بهبود زمین های هارد کورت  را انجام دهند اما عملا تعمیر و لکه گیری زمینهای معیوب تنیس و هارد کورت کار حرفه ای ای نخواهد بود و از کیفیت کفپوش زمین میکاهد

مجموعه اقداماتی که تیم تخصصی شرکت کیاسا برای احداث زمین تنیس هارد کورت انجام میدهد شامل:

در ابتدا بازدید اولیه از زمین انجام میگردد.

سپس قبل از ساخت و اجرا زیر سازی زمین تنیس، اقدامات اولیه جهت بررسی نوع خاک و آزمایش خاک، نقشه برداری و توپوگرافی جهت انتخاب بهترین لوکیشن برای ساخت کورت تنیس می باشد. همچنین بررسی های لازم از نظر آب و هوا و بهترین زمان برای ساخت هارد کورت و وضعیت بارندگی در منطقه انجام میگردد.

بعد از بررسی های انجام شده از محل زمین بازی موارد اجرایی اغاز میشود. که این مراحل زیر سازی شامل اجرای شناژ بندی، شیب بندی، کروم بندی، بتن ریز، اجرا آسفالت و اجرای لایه های هارد کورت زمین بازی می باشد.

همچنین عملیات نصب و اجرای پروفیل پایه تور یا همان گلدانی و جوشکاری و اجرا صفحه و ستون های دیواره های زمین بازی و یا فنس کشی مخصوص زمین تنیس و نصب پروژکتور و سیستم برق و کابل کشی برقی در این حین انجام میگردد.

مراحل تست و برسی کیفیت زمین ساخته شده و تحویل پروژه اخرین اقدامات برای احداث زمین تنیس هارد کورت میباشد.

شرکت کیاسا برای ساخت و ترمیم زمین تنیس هارد کورت همراه شما خواهد بود. با مشاوران ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *