تفریحی-ورزشی

ساخت زمین ورزشی هارد کورت

طراحی و ساخت انواع زمین هاردکورت

ساخت زمین ورزشی هارد کورت چگونه است؟

زمین ورزشی هارد کورت (Hard Court)، یک نوع زمین ورزشی است که بیشتر در ورزش‌های بسکتبال، تنیس و والیبال استفاده می‌شود.

به علت لایه بندی های متنوعی که دارد و به صورت 5لایه و 7 لایه و 9 لایه اجرا میشود و همین امر باعث میشود در هر نوع اقلیمی با هر جنس خاک قابلیت اجرایی شدن داشته باشد که تیم تخصصی کیاسا میتواند شما را در انتخاب بهترین نوع کفپوش هارد کورت راهنمایی کند.

این نوع زمین ورزشی که بسیار مناسب برای فضای باز و مخصوص ویلا و فضای بازی کودک در مجتمع های مسکونی میباشد، علاوه بر لایه کوشن با نرمی  مناسب از سطح سخت و با دوامی تشکیل شده است که برای بازیکنان حرکت بهتری را فراهم می‌کند و میزان آسیب های ناشی از زمین خوردن را کم میکند.

از مزایای زمین ورزشی هارد کورت می‌توان به استاندارد بود جنس کفپوش فضای باز ورزشی و سهولت در اجرا و تعمیر و نگهداری، بهداشت بسیار مناسب به علت عدم جذب آب و ضد اشتعال بودن آن اشاره کرد.

شرکت کیاسا زمین ورزشی هاردکورت ورزشی را با بالاترین تنوع رنگ در طیفهای رنگی مختلفی مانند آبی، قرمز، خاکستری و سبز اجرا میکند.

زمین ورزشی هارد کورت برای چه ورزشهایی مناسب است؟

زمین ورزشی هارد کورت مناسب برای چندین ورزش شامل: بسکتبال و استریت بال، تنیس، والیبال، بدمینتون، فوتسال و همچنین اسکیت و پدل میباشد که شرکت توسعه صنعت بین الملل کیاسا زمن ورزشی چند منظوره و تخصصی ورزشی را با بالاترین کیفیت و متریال برند یونیکا ترکیه و دارای استاندارد بین المللی با در نظر گرفتن تمامی ملاحضات منطقه ای و آب و هوایی اجرا میکند.

لایه بندی زمین هارد کورت:

زمین ورزشی هارد کورت معمولاً از چندین لایه تشکیل شده است.. لایه‌های مختلف زیرساخت زمین ورزشی هارد کورت می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. لایه پایه: این لایه شامل خاک، شن و ماسه یا سنگ است که به عنوان پایه زمین ورزشی در نظر گرفته می‌شود.
  2. لایه بتن و آسفالت: یک لایه بتن و آسفالت برای ایجاد یک سطح صاف و با دوام بر روی لایه پایه قرار می‌گیرد.
  3. لایه کف‌پوش: این لایه برای ایجاد سطح بازی مناسب و جلوگیری از لغزش بازیکنان به کار می‌رود. که تخصصی ترین لایه های زمین ورزشی هارد کورت میباشد که به صورت لایه لایه با رنگ، رزین و کوشن و لایه های دیگر اجرا میشود.
  4. لایه روکش: این لایه به منظور حفاظت و افزایش مقاومت زمین ورزشی در برابر رطوبت و آتش استفاده می‌شود. تمامی لایه‌ها معمولاً با هم تراکم می‌شوند تا زمین ورزشی هارد کورت با دوام و مناسب برای بازیکنان باشد.

زمین ورزشی هارد کورت معمولاً برای استفاده در محیط‌های ورزشی عمومی مثل باشگاه‌های ورزشی، مجموعه‌های ورزشی در مجتمع ها و برجهای مسکونی طراحی می‌شود. همچنین زمین ورزشی هارد کورت در باغ ویلا یا بر روی پشت بام و زمین حیاط قابلیت اجرایی شدن را دارد. که کیاسا خدمات مشاوره، طراحی ساخت و اجرا زمین ورزشی هارد کورت و پدل و تنیس هارد کورت را برای شما ارائه میدهد

زمین تنیس هارد کورت در فضای ورزشی سرباز و سرپوشیده قابل اجرا میباشد که شرکت کیاسا امکان اجرا سقف و سایبان برای زمین ورزشی و سوله ورزشی را نیز دارد که برای این امر با کارشناسان ما در این بخش میتوانید مشورت نمایید.

به طور کلی، ایجاد یک زمین ورزشی هارد کورت در باغ ویلا یا ویلا به هزینه زیادی نیاز دارد و باید مطمئن شد که بر اساس قوانین ساختمانی و شهرسازی محل آن قابل احداث است. در ضمن، باید توجه داشت که نگهداری و تعمیر زمین ورزشی هارد کورت نیز هزینه‌بر خواهد بود.

ما با اجرا تعداد زیادی پروژه زمین تنیس خاکی و هارد کورت در ایران در بسیاری از شهر های مازندزان و گیلان، تهران، کیش، مشهد و اصفهان امکان ساخت زمین ورزشی تنیس در شمال و هرهای پپلاقی و شهرکهای ویلایی اطراف تهران و و کرج را دارد.

اما شرکت کیاسا با کمترین قیمت ، بهترین زمین ورزشی هارد کورت و زمین تنیس هارد کورت و خاکی را برای شما و اکادمی تنیس و یا محیط ورزشی در سراسر ایران اجرا مینماید.

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *